لرن کویک
آموزش تصویری مسائل جنسی و زناشویی
آموزش تصویری مسائل جنسی و زناشویی
آموزش تصویری مسائل جنسی و زناشویی
تبلیغات
روشهای برای رسیدن خانمها به ارگاسم

برچسب ها : ,,,,,,,
نقاط تحریک پذیر زن و آداب آمیزش با عكس

برچسب ها : ,,,,,
آناتومی و انواع پرده بکارت و باورهای غلط در این باره + عكس

 

پرده بكارت یك غشا نازك ، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن ، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است. اینكه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است. اگرچه كه بنظر نمیرسد این بخش وظیفه خاصی داشته باشد، و چیز مشهود این است كه بافت پرده تنها باقی مانده از پروسه رشد و شكل گیری واژن باشد.

 

در مواردی ممکن است پرده بکارت فاقد سوراخ باشد . این عارضه علائمی ندارد ولی در دوران بلوغ که به علت شروع عادت ماهیانه ،خونریزی ماهیانه سبب تجمع خون و ترشحات در مهبل و بروز درد و علائمی دیگر خواهد شد لازم است پرده بکارت با مجوز قضائی و صدور گواهی لازم برای بیمار برداشته شود.

 

شایع ترین نوع پرده بکارت ، مثلثی است که در 50 تا 60% دختران دیده می شود.

  

مسئله ساز ترین نوع پرده بکارت نوع حلقوی است.

 

پرده های بکارت حلقوی دو نوعند : 1)قابل اتساع 2)غیرقابل اتساع

 

انواع پرده های بکارت حلقوی غیرقابل اتساع در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره شده و مانند سایر انواع هستند اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکنست پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند که همسر او باکره نبوده است.این توهم سبب مراجعه مکرر زوجین جوان به پزشکی قانونی است که با یک معاینه سطحی و توضیحات لازم رفع خواهد شد.

 

پارگی پرده بکارت

 

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی معمولا 4 تا 5 پارگی شعاعی شکل بوجود می آید و انواع هلالی  پارگی در طرفین پیدا می کنند.

 

پارگی ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

 

خون پرده بکارت

معمولا پس از پارگی پرده بکارت خونریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود.لازم است این خون را از خون قاعدگی تمیز دهیم.خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرترلخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است.

 

لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود.بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند.

 

 

دلیل بیولوژیکی وجود پرده بکارت

 

تا کنون هیچگونه رابطه مستقیمی بین وجود پرده بکارت و هدف تطبیقی اش، آنهم به نفع موجودات من جمله انسان کشف نشده است. گفتنی است که وجود این لایه گوشتی در دهانه اندام تناسلی منحصر به انسان نیست و می توان آنرا در دسته ای از جانداران کیسه دار و پستاندار مانند اسب، وال و کفتار و غیره نیز مشاهده نمود.

 

به عقیده برخی پژوهشگران وجود آن در دوره جنینی او را از عفونت های مکرر در اندام تناسلی اش محفوظ نگه می دارد. برخی این لایه را همانند اندامهای دیگری چون آپاندیس و انگشت کوچک پا (؟) می دانند که بتدریج به تحلیل می روند. گروهی نیز کارکرد چنین عضوی در واژن سگ و الاغ را اینطور تعبیر می کنند که پرده به مثابه قفلی است که پس از جفت گیری درب آنرا می بندد و از خروج منی از آن جلوگیری می کند.

 

به عقیده تکامل شناسان این پدیده به نفع بقا و تکثر موجود زنده است. اما چرا شکل آن در گونه های تکامل یافته تری مانند انسان و میمون به صورت امروزی در آمده، سوالی است هنوز بی پاسخ!

 

 

 

از نظر روان شناسی بنظرمی آید كه این بخش باعث می شود كه جرم و چرك نتوانند وارد سطح داخلی واژن گردند. حتی می توان گفت كه در بچه ها و اطفال، پرده میتواند تا حدی یك نقش محافظتی را در برابر وارد شدن اشیا بداخل واژن بازی نماید. در بعضی مواقع مشاهده میزان آسیب به پرده میتونه دلیل بر وجود رابطه نامشروع و یا حتی دال بر مورد آزار و اذیت قرار گرفتن نیز تلقی گردد. 

در طول تاریخ فرهنگهای بسیاری رو می توان دید كه دراونها داشتن روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، غیر قانونی می باشد. در این فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسی برای فرد تلقی میگردد. ارتباط یاد شده امروزه دلیل برخورد بین فرهنگ و روان گردیده است. اما از نظر علمی مفهوم دست نخورده بودن پرده بیشتر به یك افسانه غیر واقعی می ماند. دلیل آن هم این است كه پرده دارای انواع گوناگونی از نظر شكل ، ضخامت و اندازه می باشد. حتی از انواع آن میتوان به نوع حلقوی آن اشاره كرد كه پرده تمامی ورودی داخل واژن را مسدود میكند و تنها یك سوراخ در میان آن قرار دارد یا میتوان به پرده جداره دار اشاره كرد كه دارای شكافهای باریكی در قسمت مركز به پایین آن میباشد. اكثرپرده ها تمامی بخش ورودی واژن را پوشش نمیدهند و همواره دارای منافذی برای خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهیانه هستند. اما در بعضی موارد نادر پرده می ?تواند قطور باشد و یا بدون سوراخ بوده و یا تمامی بخش ورودی واژن را پوشش دهد. اینگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قائدگی و یا نفوذ آلت جنسی مرد در زمان آمیزش جنسی و یا هر چیزی كه بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد. در اینصورت در زمان سیكل ماهیانه خونریزی صورت نخواهد گرفت و نتیجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود كه این خون میتواند به سمت رحم حركت كرده و موجبات دردسر را برای فرد فراهم آورد.

 

اگرچه پزشكان این مانع را با یك جراحی ساده و ایجاد شكاف برطرف خواهند كرد. از آنجا كه پرده بكارت میتواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمیتواند دلیلی محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست میتواند برای افرادی هم كه پرده آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ، خودارضایی ، استفاده از تامپسون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادرزادی ، تستهای پزشكی و غیره باشد نیز بیجهت منظور گردد و آنها را دچار دردسر گرداند. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت میكند كه پاردگی پرده در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است. حتی گونه ای پرده نیز وجود دارد كه بسیار انعطاف پذیر بوده و در اثر ورود آلت جنسی یا جسم خارجی به واژن ، آن بكناری زده خواهد شد و ممانعتی ایجاد نخواهد كرد. در ادامه باید یاد آور شد كه پارگی پرده ممكن است با مقداری درد و مدتی خونریزی همراه باشد ولی موارد بسیاری نیز وجود دارد كه پرده بدون درد و خونریزی پاره گردیده است.

 

 

پرده بکارت / غشاء البکارۀ / هایمن،Hymen، به زبان لاتین برگرفته از نام خدای عروسی در فرهنگ یونانی یا رومی است.

 

همواره در طول تاریخ اسطوره هایی در زمینه با این بخش از بدن زن و ارتباط آن با عفت و پاکدامنی او در تمدن های گوناگون ، بعنوان نمونه در کشورهای عربی، ایران، آفریقا و حتی میان گروهی از مردمان استرالیایی (مردم یونگا) رایج بوده و هنوز هم می باشد.باورهایی ، که وجود این پرده بر عدم داشتن رابطه جنسی، آمیزشی، زن با مرد دیگر دلالت دارد!

 

در مدخل واژن (مهبل) و ابتدای مجرای تناسلی زنانه پرده ای لطیف و مخاطی از جنس بافت پوشاننده مجرا وجود دارد که دارای اشکال آناتومیک مختلفی است.

 

 

انواع مهم آن عبارتند از :


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
آموزش محاسبه سايز لباس زير (س-و-ت-ي-ن) خانمها با عكس

 

                                                            

 

  


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,